محمد جهاندار در گفتوگو با خبرنگار کاشان حامی ضمن اشاره به خدمترسانی خادمیاران رضوی در منطقه کاشان اظهار کرد: ۶۰۰ خادمیار در منطقه کاشان در ۳۶ کانون محلی مشغول فعالیت و خدماترسانی هستند.
وی ضمن اشاره به افزایش کیفیت خدمترسانی از سوی خادمیاران افزود: در راستای گسترش فرهنگ رضوی و در راستای کیفیت آرمان گسترش مفهوم خادم که خدمترسانی است کارگاههای آموزش خادمیاران در کاشان برگزار شد.
مدیریت کانونهای رضوی منطقه کاشان گفت: در این کارگاهها اقدامات امام رضایی(ع) آموزش در منطقه کاشان با برنامههای آموزشی متنوع انجام شد تا خادمیاران با اصول و فنون خادمی آشنا شده و به زائران و عموم مردم خدمترسانی شایستهای داشته باشند.
جهاندار در بیان اهداف برگزازی کارگاهها و کلاسهای آموزشی ویژه خادمیاران تصریح کرد: ارتقاء خدمت بیش از ۶۰۰ نفر خادمیار و یاور رضوی در قالب ۲۱ کانون و ۱۵ کانون محلی از جمله اهداف این کارگاهها است.
وی افزود: اقدامات امام رضایی به نام علی بن موسی الرضا(ع) در حوزههای مختلف خدمت رسانی موجب گسترش فرهنگ رضوی شده و یکی از مهمترین خدمات که اتفاق افتاده احداث چایخانه امام رضا(ع) در کاشان است که منجر به مکانی فرهنگی شده و در افزایش خادمیاران آقا نقشی مؤثر دارد.
جهاندار در بیان جزئیات نحوه خادمی در چایخانه خاطر نشان کرد: هر شب یکی از مجموعههای مردمی از جمله هنرمندان، اصناف، بازاریان، کانونهای فرهنگی و ورزشکاران در این چایخانه حضور یافته و به خدمت رسانی پرداختند.
وی تصریح کرد: خادمان علی بن موسی الرضا (ع) خادم مردم هستند و در کنار دیگر خدمات این کانونها یکی دیگر از اقدامات فرهنگی زائر اولیها است یعنی افرادی که تاکنون به مشهد مشرف نشدند و یا کسانی که از تشرف آنها بیش از ۱۰ سال گذشته زائر اولی محسوب شده که از ابتدای سال تاکنون چهار دستگاه اتوبوس از زوار اولی به مشهد مقدس تشرف شدند.
مدیریت کانونهای خدمت رضوی منطقه کاشان گفت: اقدامات فرهنگی دیگر مثل توزیع بستههای معیشتی، توزیع گوشت، عقیقه به نام علی بن موسی الرضا(ع)، توزیع لوازمالتحریر اقدامات شستشوی حرمهای متبرک با گلاب ناب کاشان که هر ساله توسط خادم یاران منطقه کاشان انجام میشود.
وی تاکید کرد: با وجود شبکه خادمیاری رضوی که در کاشان داریم تلاش میکنیم موجب گسترش فرهنگ رضوی و شیوه و روش زندگی آقا علی بن موسی الرضا(ع) باشیم و با خدمت به مردم منطقه در این امر بکوشیم.