حجتالله ناصحیپور در گفتوگو با کاشان حامی ، اظهار داشت: سطح کیفی، کمی خدمات ارائه شده از مراکز اقامتی و پذیرائی شهرستان کاشان، میهماننوازی و اجرای برنامههای متنوع فرهنگی در هریک از واحدها در کنار جاذبههای تاریخی و طبیعی گردشگری منطقه فرهنگی کاشان یکی از مهمترین دلایل رضایتمندی گردشگران بود.
مسئول کمیته نظارت و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان کاشان ضمن اعلام عدم ثبت هرگونه شکایت از حدود ۱۱۰ واحد خدماتی، اقامتی و پذیرایی در چهارمین سال متوالی افزود: از تعداد بیش از ۱۰۰ مورد بازرسی ۲۳ مورد تذکر و چهار مورد تشویق در روزهای نوروز صادر شد.
وی افزود: بازرسیها به صورت مشترک با حضور کارشناسان بهداشت، اداره صمت و تعزیرات و نیز اداره نظارت بر اماکن عمومی و هم چنین به صورت انفرادی و سرزده از واحدها در طول سال ادامه داشته و این امر موجب ارتقای و حفظ سطح کیفی، کمی واحدها است.
وی همچنین حضور کلید به دستان را معضل جدی صنعت گردشگری و یکی از اساسیترین چالشهای این حوزه در کاشان اعلام کرد و گفت: برخورد با این افراد توسط عوامل انتظامی با حکم قضایی بسیار ضروری است و امیدواریم تا با وضع قوانین ویژه این معضل برای همیشه در سطح کشور و مقاصد گردشگری برطرف شود.
وی افزود: از تاریخ ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۱ تا پایان ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۲، ۳۸ هزار و ۹۶۶ نفر در مراکز اقامتی دائم که شامل اقامتگاه سنتی، هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه بومگردی، خانه مسافر و منطقه نمونه گردشگری بوده، اسکان داشتند.
مسئول کمیته نظارت و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان کاشان تصریح کرد: در این بین، خانه مسافر با ۱۸ هزار و ۱۲۶ نفر، اقامتگاههای سنتی ۱۱ هزار و ۹۹۵ نفر، هتل پنج هزار و ۳۷۶ نفر، اقامتگاههای بومگردی یک هزار و ۹۷۷ نفر، مهمان پذیر با ۹۶۸ نفر، هتل آپارتمان با ۴۹۴ نفر و منطقه نمونه گردشگری ۸۷۸ نفر اسکان داده شدند.