به گزارش کاشان حامی، محمد جهاندار شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به برکات ماه رجب گفت: دفتر کانونهای خدمت رضوی به عنوان یک مجموعه استانی در منطقه فعالیت دارد و این موضوع نشان از ظرفیت بالای منطقه در انجام فعالیت و خدمات رضوی است.
وی ضمن تاکید بر گسترش فرهنگ امام رضایی افزود: اگر یک نقطه مشترک بین همه ما جدای از هر گونه تفکرات و گرایشها باشد، حضرت علی ین موسیالرضا(ع) است و طبیعتا حوزه رسانه یکی از اولویتهای آستان قدس رضوی و دفاتر کانونهای خدمت رضوی است.
مدیر دفتر کانونهای خدمت رضوی در کاشان ابراز داشت: بیش از هزار سال است که مردم در خوشی و ناخوشی به این حرم امام رضا(ع) مراجعه میکنند؛ نقطه اوج خدمترسانی در حرم مطهر رضوی بعد از انقلاب اسلامی است و پس از ابلاغ سیاستها از سوی رهبر معظم انقلاب در زمان تولیت آیتالله رئیسی بنیاد کرامت رضوی شکل گرفت.
وی با بیان اینکه دفتر کاشان یکی از دفاتر زیرمجموعه بنیاد کرامت آستان قدس رضوی است، افزود: اگر ما خادمی امام رضا (ع) را به محدوده حرم محدود کنیم جفا کردیم و از این رو هر خادم در هر شهر خود میتواند با نام علی بن موسیالرضا خدمترسانی کند و بیش از ۶۰ نوع خدمت در حال حاضر تعریف شده است.
جهاندار ضمن اشاره به خدمات معیشتی هوشمند تصریح کرد: آستان قدس رضوی سامانه کرامت را راهاندازی کرده و هر خدمتی در این سامانه ثبت میشود.
مدیر دفتر کانونهای خدمت رضوی در کاشان گفت: هزینه زیارت برای برخی افراد گران است و وقفههایی در سفرهای زیارتی برای برخی خانوادهها به وجود آمده و از این رو محلهای اقامتی ارزانقیمت و همچنین مراکز خدماتی بین راهی برای زائران پیشبینی شده است.
وی تاکید کرد: نزدیک به شش میلیون نفر در کشور شناسایی شدهاند که هنوز به حرم مطهر رضوی مشرف نشدند و از این رو تمهیداتی برای اعزام این افراد پیشبینی شده به نحوی که اسکان و وعدههای غذایی را میهمان علی بن موسیالرضا هستند و ایاب و ذهاب بر عهده مرکز کانونهای خدمت رضوی و خیران است.
مدیر دفتر کانونهای خدمت رضوی در کاشان ضمن اشاره به موسسات وابسته و معاونتهای فعال دفتر خدمت رضوی در کاشان افزود: خوشبختانه با تلاشهای صورت گرفته اقدامات برای تشکیل کانون تخصصی مشاوره رضوی شکل گرفته و شاهد مرکز مشاوره رضوی در کاشان خواهیم بود.
وی ابراز داشت: طرح “کاشان رواق خدمت” اجرایی شده به نحوی که هر کس در هر حرفه، شغل و مهارتی که دارد خدمات امام رضایی داشته باشد. این افراد نیازهای محلات را شناسایی کرده و کانونهای تخصصی و خادمیاران این نیازها را پاسخ میدهند و از این رو یکی از اقدامات صورت گرفته تشکیل “میز هشت” در برخی مراکز عرضه غذاست تا خانوادههای نیازمند امکان حضور در مراکز رستورانی را داشته باشند.
جهاندار ضمن اشاره به راهاندازی طرح “ویزیت پزشک حضرتی” در کاشان گفت: با اجرای این طرح ماهانه ۶۰۰ نفر پزشک آماده ویزیت رایگان هستند و نیازمندان از خدمات پزشکان خادم رضوی استفاده میکنند و در قدمهای بعدی داروخانههای امام رضایی، مراکز پاراکلینیک امام رضایی و سایر مراکز پای کار بیایند.
وی با بیان اینکه معلمان امام رضایی برای دانشآموزان نیازمند هفتهای دو جلسه کلاس رایگان برگزار میکند، تصریح کرد: میتوان با توجه به پتانسیلهای منطقه کاشان برای هر شهروند کاشانی یک نقش امام رضایی تعریف کرد. از سوی دیگر رانندگان تاکسی امام رضایی نیز پیشبینی شده که آن دسته از خانوادههای شهدا که امکان حضور بر سر قبر مطهر فرزند شهید خود را ندارند از طریق رانندگان تاکسی امام رضایی این مهم محقق شود.